wtorek, 11 sierpnia 2009

Nowości i zmiany w grze Arena Albionu

Reakcje: 
* Rozważania autora nad tym co może stać się w grze Arena Albionu w bliższej i dalszej przyszłości

Nowości

  • [zrobione] większa siła dla Sishen i wojowników wiary tak jak są większe magazyny i bazary dla kupców i Narbonusów.
  • [zrobione] sprzedaż sztabek złota w RD (Sorun) i KK (dzielnica smoka)
  • [zrobione] pływanie łódką (tratwą) między Imoto a Hardron. W tą i z powrotem.
  • [zrobione] wypłukiwanie jantarów przy pomocy kosza z wikliny w Wiernej Wiosce (KK).
  • [zrobione] Jantar zastąpi jeden z przedmiotów potrzebnych do podnoszenia kradzieży lub obrony przed nią. tylko który ?
  • [zrobione] poławianie pereł. Ich wykorzystanie to...?
  • jajecznica na sadle z jajka wielkanocnego i ludzkiego sadła. Jajecznica smażona na wulkanie na Imoto i patelni .... (zdobytej na mało atrakcyjnym monstrum).
  • jajecznicę i marynowane oko bazyliszka można oddać Beduce w miesiącu ... kiedy gromadzi ona swoje zapasy. Ważne, że Beduica musi wówczas żyć. Za oddanie tych produktów dostaje się doświadczenie. Ilość doświadczenia jest zmienna i zależy od ilości oddawanych produktów. Im więcej oddawanych produktów tym mniej doświadczenia.
  • [eksperyment] pojawienie się instrumentów muzycznych na przykład flet, fujarka, itd... służących na przykład do urozmaicenie wesel lub świąt.
  • [zrobione] dodanie na karłowatym urwisku informacji o przybliżonej ilości przedmiotów do wyłowienia i losowego przedmiotu, który widać z urwiska.
  • [wycofane] w dzielnicy 1000-rzemiosł można dowiedzieć się gdzie aktualnie przebywa dany gracz i co tam robi (szkoli, w wiezieniu, płynie)
  • [wycofane] wprowadzenie kosztu wystawienia przedmiotu na bazarach (około 1-5% wartości). Po to aby nie ograniczyć używanie bazaru jaka magazynów, aby gracze rozsądnie dawali ceny przedmiotów a nie zawyżali ich wychodząc z założenia, że ktoś kupi drogo przypadkiem
  • zwiększenie pojemności magazynów
  • [zrobione] uzależnienie pojawiania się wychowanków od BaraBara i chędożenia oraz stażu małżeńskiego.
  • [zrobione] wstęp wolny na Sicz, do Amazonek i Hardronu dla ich obywateli tak jak jest teraz do KurKor i dżungli.
  • możliwość na bazarach zrobienia spisu swoich przedmiotów tak jak w magazynie, wraz z turą z którą wrócą do schowka.
  • [zrobione] przycisk WYCOFAJ WSZYSTKO na bazarze.
  • tratwy równoważne łódkom, tzn korzysta się z tej, która ma mniej wytrzymałości, a nie jak jest aktualnie, że najpierw tratwy potem łódki.
  • [zrobione] używki nie znikają, jeśli nie mogły być użyte, a mimo to zostały, coś na wzór - jesteś syty, zdrowy
  • nadanie większej wartości dla złota (grudka złota) tak jak było w historii. Zwiększenie nastąpi poprzez zmniejszenie częstotliwości jego jego wypadania z jednoczesnym dodaniem alternatywnego pozyskiwania z pirytu na wzór kamień-diament-złotnik. Możliwość przetapiania sztabek w grudki złota zgodnie z ilością potrzebną do zrobienia sztabki. Do procesu przetopienia potrzebna siarka i kociołek alchemika.
  • [zrobione] dodanie "arcymistrza", w zawodzie od 100ego poziomu w zawodzie dla postaci mającej już "mistrza"
  • [zrobione] wprowadzić nazwy rycerzy przy zamówieniach z magazynu aby było wiadomo kogo zlecenie się realizuje.
  • [zrobione] w dzielnicy 1000-rzemiosł można dowiedzieć się jakie ma się szanse na wychowanka (małe, średnie, duże)
  • [zrobione] dodanie przycisku "pokaż moje towary" na bazarach
  • [zrobione] dodanie dla Strażników, Amazonek, Bandytów i Kozaków ... informacja we własnym dzienniku, kogo się porwało
  • wychodząc z więzienia w Hardronie trafia się poza bramy (puszcza)
  • większe kwoty za wykupienia w więzieniach. Tylko o ile?
  • [wycofane] zmiana produkcji w celu jej uproszczenia. Generalnie przyjęcie zasady, że tam gdzie potrzeba stal potrzeba dębowych drągów, tam gdzie potrzeba brązu potrzeba bambusów
  • [wycofane] wprowadzenie jednostek ochrony deflacyjnych u Soruna
  • łódki i tratwy nie tracą wytrzymki co turę, tylko tracą ją od pływania.
  • zniesienie powrotu towarów do schowka po 20 turach, towar będzie na bazarze do wycofania przez wystawiającego lub kupna przez innego gracza.
    Spowoduje to:
    • zapełnienie bazarów
    • spadek cen - mam nadzieję :-)
    • kupcy widzą na co jest popyt i co opłaca się produkować
    • nie będzie teleportacji przedmiotów
  • [zrobione] pokazywanie w miejscach gdzie są więzienia kto jest władcą danej krainy z możliwością wysłania wiadomości do władcy
  • dodanie antidotum na śmierdziuna  tak jak jest pył antidotum na czapki niewidki
  • [zrobione] aby zgromadzić tran i spremcet z wieloryba będą potrzebne szklane butelki
  • księga orderów. Działa podobnie jak mapy, po kliknięciu pojawia się strona z informacjami jakie są aktualnie ordery, przez kogo nadawane i za co.
  • Wyspa Wojen:
    • brak efektu śmierdzenia (zarówno po wsadzie jak i po życiu śmierdziuna)
    • brak efektu niewidzialności (czapki i pyłki)
  • [zrobione] możliwość częściowej realizacji ogłoszeń w magazynach a nie jak jest teraz tylko pełnej ilości.
  • [wycofane] widoczna malinka po dużej ilości całusów na obrazku postaci
  • [zrobione] dodanie informacji do dziennik po walce czy była na samej arenie (a nie w budynku)
  • [zrobione] otwarcie jednokierunkowej drogi z osady Amazonek do Lasu w Albionie
  • [zrobione] rozdzielenie terenów łowieckich dla bandytów i amazonek. W wiosce przestają łapać amazonki łapią tam tylko bandyci a amazonki zaczynają łowy w lesie.
  • zwiększenie dwukrotnie cen przedmiotów w sklepach.
  • [zrobione] pokazywanie w Raanidiil (obserwatorium) aktualnej mocy używek (alkoholi)
  • [zrobione] oznakowanie (jak kradzież) kiedy ktoś próbuję cię zamknąć lub okraść
  • [zrobione] większe schowki dla kupców i narbonusów
  • [zrobione] wycofanie przedmiotu z aukcji jest możliwe tylko w turze kiedy umieściło się przedmiot na aukcji
  • więcej kondycji dla kapłanów i phlio
  • więcej ran dla arcyłotrów
  • większy atak dla...
  • większa obrona dla...
  • [zrobione]dodanie do dziennika informacji o wyrzuceniu przedmiotu (przedmiotów) przez gracza
  • [zrobione] blokowanie informacji o całusach, łaskotaniach itd... jeśli dla danego gracza ma się blokadę na priv
  • zakupy z bazarów dodać do dzienników (ekonomia)
  • [zrobione] zwiększenie możliwej kwoty wystawianych przedmiotów na bazarach
  • [wycofane] możliwość rozwiązywania stosunku opiekun-wychowanek przez philo w specjalnej lokacji z wykorzystaniem specjalnego przedmiotu
  • [zrobione] mapy dla trzech lokacji tzn. góry, lodowiec i wyżyna. Chodząc po tych miejscach i mając mapę ma się o 50% mniejsze prawdopodobieństwo, że złamiesz rękę stracisz schowek itp... Mapa miałyby jakąś wytrzymałość każdy krok po danej lokacji zmniejszałby wytrzymałość (coś jak wierzchowce). Mapy byłby wówczas produkowane a nie jak jest teraz kupowane gotowe. Dodatkowo wprowadzenie laski demiurga :-)
  • po kliknięcu przycisku przekaż, będzie dostępna tylko opcja przekaż
  • niemożność produkcji jeśli schowek jest przeładowany
  • więcej produktów potrzebnych do produkcji szklanych butelek
  • [zrobione] budynek dla obywatelek Zaklętej Doliny i szeptuny hpu_wzgorze_100_ognisk 
  • większy atak(obrona) dla bandytów, kozaków i amazonek. Pośrednia miedzy stróżami prawa a wojownikami wiary
  • [zrobione] wybory w krainach gdzie istotna jest wiara spośród postaci, które co najmniej 1000 tur są w danej religii
  • [zrobione] oczyszczenie samego siebie ze śmierdziuna w łaźni w Orgrodzie. Potrzebna do tego gąbka będąca narzędziem do zdobycia w wioskach dżibuty podczas połowu (tam gdzie perły). Gąbka będzie tracić tyle wytrzymałości ile śmierdzuna zmyje do zera.
  • krótsze działanie śmierdziuna
  • zmiany dla małżonków szczegóły >>
  • [zrobione] domy wszystkich władców zostaną azylami
  • ze xx znaków wiary można uszyć antysztandar tej wiary. Antysztandar może użyć tylko wojownik wiary i daje mu obronę przez xx tur przed wsadzaniem w krainie charakterystycznej dla danego antysztadaru. Przydatne dla wojen
  • [zrobione] przeniesienie możliwości odczytywania statów monstrów z osady Amazonek do Raaniidil (obserwatorium). Możliwość czytania dostępna od poziomu murgrabia włącznie
  • [zrobione] odświeżanie doświadczenia na TOP 50 raz na dobę.
  • możliwość okradania bandytów, arcyłotrów i kozaków przez innych graczy.
  • przeniesienie produkcji motyk do kamieniarza i zmniejszenie ilości surowców potrzebnych do produkcji motyki do 2 x dębowy drąg, 2 x kamień.
  • w miejscach gdzie można rozpocząć profesje:
    - wojowników wiary (odpowiednio dla różnych wiar)
    - sishenów (erem)
    - kupców (faktoria)
    - narbonusów (uświęcony namiot)
    - kapłanów (odpowiednio dla danej religii)
    - philosofisów (dobre bóstwo)
    widniałaby lista 5 bądź rycerzy którzy na danym stanowisku są najdłużej, wyglądało by to tak: 1. rycerz XXX, kupiec od XXX tur
  • [zrobione] naprawianie statków (żaglowców) sumaryczny koszt naprawy większy niż koszt budowy nowego statku. Główne przeznaczenie na renowacje legendarnych przedmiotów tego typu.
  • wprowadzenie nowego wierzchowca "słona". Do pozyskania w Wioskach Dżibutii
  • uzależnienie pokazywanie opcji kradzieży (dla bandytow, kozakow, itd..) od stopnia szansy udanej kradzież przy danej ofierze. Jeśli mniej niż 50% opcja nie będzie pokazywana.
  • Wrzucenie paszy do nowej kategorii przedmiotów (nie pokarm) i połączenie jej w schowku z wierzchowcami
  • Księgę inwentarzu, w której wpisane by było to co mamy w magazynach na bazarach, ta księga sama by się aktualizowała. Przedmiot taki powinien być drogi w produkcji, i wymagać wiele składników które nie znajdują puki co realnego zbytu.
  • Księga lichwiarza i wenka, czyli by wpisane tam też było ile mamy kasy gdzie oddane i kiedy(tura) dana kwota nam spływa do schowka
  • [zrobione] zdejmowanie na trwałe swoich orderów przez gracza. przydatne kiedy otrzyma się niechciany order.
  • nowa funkcja jednego z istniejących budynków (tylko którego ?) który będzie pełnił role kancelarii (notariusza). Będzie w nim można przechowywać jak w magazynie tylko przedmioty będące dokumentami tak jak nadania ziemi, prawa do budynków itp...
  • [zrobione] zrobić coś na wzór paska dla pasz i kołczanów
  • [zrobione] lustrzane odbicia postaci mentorów na Wyspie Dziewic
  • [zrobione] dodanie cyfr rzymskich do poziomów w opisie postaci
  • przywrócenie wodę jako pokarmu
  • Góry, lodowiec i wyżyna jako miejsca niebezpieczne pozbawione działania śmierdziuna.
  • przy pomocy gąbki można zmyć oplucie z przedmiotu.
  • dwie oddzielne ochrony (mikstury). Jedna przed walkami i jedna przed kradzieżami.
  • podrasowywanie pelerynek u amazonek
  • robienie kiełbasek grilowych (100ko) nad ogniskami z kiełbasek (10ko) Szczegóły >>
  • zrobienie podobnego mechanizmu odnajdywania (z opóźnieniem po turze) jak dla Kali, Demona, Starego Smoka również dla kluczy do skrzyni w grocie lwa, kryształowych czaszek, berła mroku, itd...
  • [zrobione] zmywanie śmierdziuna za pomocą gąbki w Albionie w źródle szczerości, w Zigurze w oazie, w wiosce Nikus na Nadbrzeżu, w KurKor w jeziorze 4 błękitów lub w pływającej wiosce.
  • [zrobione] Przyznawanie nagród za pierwsze miejsce w ligach na arenach. Nagroda przyznawana co 20 tur wówczas kiedy jest naliczana energia witalna.
    Za 1 miejsce w lidze:
    A 1000 energii
    B 2000 energii
    C 3000 energii
    D 4000 energii
  • [zrobione] dodatkowa nagroda za pierwsze miejsce w ligach na arenach w postaci amuletu "sygnet ligi". Wytrzymałość 20 tur, daje do ataku 70, daje do obrony 100
  • łapkę, którą do rycerzy wyciąga duchowny zastąpić ją np. krzyżykiem przy uduchawianiu
  • słabsi przeciwnicy w Hadesie
  • Amazonki mogą pokonywać drogę las-osada amazonek w dwie strony (kosztowne, około 6 mobilności)
  • związanie ilości nowych listów żelaznych dla władcy z ilością obywateli
  • herszt i ataman mieli algorytm kradzieży taki jak mają arcyłotrzy z
    racji swojego stanowiska i tego, że są kimś więcej jak zwykli bandyci i kozacy. 
  • wzrost cen w sklepach i kosztów produkcji w talarach w celu przygotowania do denominacji
  • dodanie dla przywódców drużyn funkcji zarządczych w forach wewnętrznych ich drużyn (usuwanie wątków, usuwanie wiadomości)
  • miesiąc silnych wiatrów w puszczy w Hardronie
  • w puszczy w Hardronie mechanizm pozyskiwania pokarmów
  • wzrost ceny kamiennych posągów
  • zmniejszenie ilości odchodów do pozyskiwania węgla z 2 do 1
  • miesiąc bez monstrów. W tym miesiącu nie odradzałyby się zabite monstra
  • większa wytrzymałość dla kopyt demona i garudy
  • automat do produkcji. Będzie można podać X jako ilość produkowanych przedmiotów. Będzie to zabierać X razy potrzebne surowce i X razy energia witalna i będzie blokować postać na X sekund czyli na czas wykonania X przedmiotów przez system. Opcja będzie tylko dostępna dla kont mających aktywne PP.
  • możliwość polepszania uzbrojenia ponad limit z wykorzystaniem mało popularnych trofek z monstrów i z monstrów mało bitych. Dana trofka by mogła służyć do polepszenia tylko określonej grupy uzbrojenia np. Tarcze, naramienniki, broń jednoręczna itd... Można przesyłać swoje propozycje jaka trofka jaką kategorię uzbrojenia miałaby polepszać.
    Podnosić sprawność uzbrojenia w ten sposób mogłaby tylko postać mająca nowy specjalny zawód o nazwie armararium
  • wykorzystanie patelni do smażenia dziczyzny dużej i małej nad ogniskiem. Smażyć można będzie tylko nad ogniskami o mocy co najmniej 50. Po usmażeniu otrzyma się dziczyznę mała smażoną lub dziczyznę dużą smażoną o kondycji o około 50% większej. Patelnia też będzie przydatna do ... :-)
  • z "odnóża pająka" - można by produkować chitynowy nagolennik i chitynowy naramiennik (coś pomiędzy smoczymi, a pirytami)
  • jajco smoczusia - czas wylęgu byłby 1000 tur, nie zawsze udany i dodatkowo gniazdo z jajcem trzeba by cały czas utrzymywać w odpowiedniej temperaturze co wymagałoby dostaraczania opalu do niego (wegiel, drewno lub coś innego..). Z jaka wykluwałby się smok jako wierzchowiec. Jajco by się zdobywało ... ?


Drużyny rycerskie

pełen opis >>

Walka

  • dodanie taktyki do pojedynków. Będzie można wybrać jedną z dwóch taktyk
    - bezpośrednia (domyślna)
    - dystansowa
    możliwe przypadki:
    atakujący
    broniący

    bezpośrednia
    bezpośrednia
    jest tylko walka bezpośrednia
    bezpośrednia
    dystansowa
    jak dotychczas
    dystansowa
    bezpośrednia
    jak dotychczas
    dystansowa
    dystansowa
    jest tylko walka dystansowa

Dla młodych

  • [zrobione] zmiana przy opuszczaniu Wyspy Dziewic. W każdy dzień dostępna tylko jedna droga (osada) z Pireusu. Osady powtarzają się cyklicznie.
  • [zrobione] specjalny formularz dla młodych (Wyspa Dziewic) pod tytułem "Z czym masz problemy i nie możesz sobie poradzić?" umieszczony tam gdzie są mentorzy
  • [zrobione] Nowi gracze bez zdjęć opuszczający Wyspę Dziewic będą też dostawać opiekunów ale wartość bonusu do walki za wychowanków maksymalnie będzie wynosić 10%.
  • dynastie - gracz dziedziczy dynastie po opiekunie w linii męskiej w momencie przydzielenia opiekunów. Dynastii nie można zmienić ani utracić. Dynastia pokazywana w postaci i oglądaniu rycerza. Startowe dynastia=nazwa
  • [zrobione]  Jaki jest rozkład tsunami pokazywany na Wyspie Dziewic w Pireusie. Prognoza przychylności bóstw morskich.
  • kontynuacja Questu dla nowych graczy z przemytnikiem
  • [zrobione] bazar na Wyspie Dziewic
  • zmiany na Wyspie dziewic szczegóły >>

Monety

  • [zrobione] produkcja monet (dukatów o nominale 20) z 1 grudka złota, 200 000 ta w mennicy zlokalizowanej w Świątyni Mamony z wykorzystaniem prasy
  • [wycofane] nowa kategoria przedmiotów o nazwie monety. Dukaty będą jako monety, jeśli pomysł się przyjmie pojawią się i inne rodzaje monety na przykład miedziaki
  • [wycofane] każda moneta będzie miała swój nominał (1,2,5,10,20) 
  • [wycofane] na bazarach pojawią się "ławy banco" miejsca gdzie można dokonywać operacji na monetach:
    • monety można wymieniać na talary i w drugą stronę
    • monety można rozmienić na mniejsze nominały (na drobne):
      20 na 10,5,2,2,1
      10 na 5,2,2,1
      5 na 2,2,1
      2 na 1,1
  • [wycofane] ilość monet w banco będzie ograniczona i zależy od tego ile monet było wymienionych wcześniej
  • [wycofane] wartość wymiany
    • 1 dukata (du) na 10 000 talary (ta)
    • 11 000 talary (ta) na 1 dukat (du)

Opcje dla władców

  • [zrobione] ordery (wyróżnienia) dawane graczom przez władców. Władcy sami ustalają swoje listy (nazwy) orderów i za co je przyznają (walki, szczególne dokonania, pomoc młodym graczom, itd...). Ordery przyznawane w domach władców. Inni gracze podglądając postać mogą zobaczyć jej ordery. Ustalonych orderów nie można zmieniać (nazwy, opisu). Przyznanych orderów nie można odbierać ani z nich rezygnować. Opcją dodatkową może być mały obrazek przedstawiający order (wymiary xx). Przykładowe ordery: pirytowy krzyż - dla monstrobójcy, itd...  Gracz dostaje pergamin.
  • funkcje (społeczna) sprawowane przez graczy i nadawane przez władców. Władcy sami ustalają swoje listy (nazwy) funkcji (społecznych) i ich opisy. Funkcje przyznawane w domach władców. Inni gracze podglądając postać mogą zobaczyć jej funkcję. Ustalone funkcje i już przyznane może zmieniać władca (nazwa, opis). Przyznaną funkcję może odebrać władca oraz gracz może z niej zrezygnować w domu władcy. Władca może przyznać funkcje tylko swoim obywatelom. Gracz może mieć więcej niż jedną funkcję w szczególnych przypadkach w różnych osadach. Przykładowe funkcje jakie mogą wystąpić: dowódca straży, pisarz nadworny, stańczyk, sędzia, kat, trubadur, dama dworu, nadworny kapelan, ........ Gracz dostaje pergamin
  • specjalne skarbce w domach władców gdzie będą przychodzić ta z podatków z bazarów i okupów w przypadku Dorostar, Siczy i Amazonek
  • magazyny dla władców
  • [wycofane] zmniejszyć pułap zgód obywateli na kamień pamiątkowy do 1/3 a nie jak jest teraz do 1/2
  • automatyzacja Czarnych List (CL). Dodanie programowej ich obsługi (dodawanie, usuwanie i prezentacja)

Kontynuacje

  • [zrobione] zamiana stali na brąz w produkcji narzędzi w Orgrodzie
  • większe wymagania dla arcyłotrów (tak jak napisane było na forum)
  • zmiany u lichwiarza

Areny walk

  • zmiana systemu pojedynków - zamiast „walcz teraz” „rzuć wyzwanie” („przyjmij wyzwanie”) [gdy jesteśmy wezwani do walki nie możemy opuści areny dopóki nie odpowiemy na wszystkie wezwania, po każdej walce możemy uzupełnić straty przez co walki będą zależały od faktycznego uzbrojenia i stanu gracza a nie od głupiego przypadku]

Afryka (sawanna, wioski Dżibutii)

  • [zrobione] inicjacja wątku na forum z pomysłami graczy na temat Afryki (sawanny). Problemy jakie należy poruszyć to specyficzne: budynki, surowce, przedmioty, uzbrojenie, zawody, stanowiska, monstra, przestępcy, zwierzęta, itd...

pełen opis Afryki >>

Ludożerca (kanibal)


  • podobne stanowisko do kozaków, bandytów, amazonek
  • będą oni terroryzować (porywać) w dżungli i na sawannie
  • porwany będzie mógł wyjść za okupem
  • opcja kradzieży - do dyskusji
  • dodatkowo porwanego ludożerca może przy pomocy obcęgi kata (nowe narzędzie robione w RD):
    - wypatroszyć w celu zdobyci ludzkiego sadła. Ilość ludzkiego sadła zależy od ran ilu ma gracz. 1 patroszenie zabiera xx ran i daje 1 sadło. Sadło jest jak pokarm i daje xx kondycji.
    - co x tur wykastrować (kobiety też, zwyczaj kultywowany w Afryce) wówczas przez x tur nie można BaraBara ani chędożyć
    - przypalić w celu zdobycia informacji o graczu. 1 przypalenie zabiera xx kondycji i daje xx ostatnich losowych informacji z dziennika przypalanego (potrzebna siarka lub węgiel)
  • ludożercą zostaje się po spełnieniu zadania (podobnie jak kozak)
  • nie ma szefa wśród ludożerców lub będzie Pasibrzuch
  • początkowo swoją siedzibę będą mieć w jednym z budynków na Wyżynie docelowo powstanie dla nich lokacja. Będzie to makabryczna lokacja z wieloma strasznymi budynkami, w których będzie robić się różne okropności, brr... wrr...
  • możliwe jeszcze inne opcje kiedy powstanie profesja.
  • * propozycja wzbudza rozterki etyczne ale czy dwóch walczących rycerzy to tak naprawdę to nie dwaj rzeźnicy, którzy starają odrąbać sobie członki z dodaną symboliką ?!

Hodowla kóz i krów (w specjalnych budynkach)

  • koza i krowa ma wytrzymałość, która funkcjonuje podobnie do wierzchowców
  • pasterz (nowy zawód) hoduje kozy i krowy (rozmnażanie, strzyżenie, dojenie),
  • strzyżenie kóz daje wełnę i zabiera wytrzymałość kozy (potrzebne nożyce i odpowiedni poziom wytrzymałości)
  • wełna z kóz daje kaszmir (w RD) moher (w afryka-sawanna) (tkacz, kołowrotek)
  • rozmnażanie daje nową kozę lub krowę z prawdopodobieństwem 0.1 i zabiera wytrzymałość (opcja zapłodni, potrzebna druga koza (krowa) i odpowiedni poziom wytrzymałości)
  • dojenie krów posiadając dzban daje mleko. Usunięcie dotychczasowego pozyskiwania mleka.
  • czyszczenie obory. Daje odchody jako czynność.
  • wprowadzenie pola czynność (t/n) dla przedmiot_rycerz zerowane co 20 tur dla kóz i krów
  • można przetrzymywać kozy i krowy w specjalnych budynkach tak jak wierzchowce u amazonek
  • jak karmić kozy i krowy (zwiększać wytrzymałość) ?
  • sprzedaż kaszmiru w Hardronie tak jak jedwabiu, sztabek złota itd...
  • zwiększenie wartości odżywczej mleka (więcej kondycji)

Dalsza przyszłość

  • [zrobione] modyfikacja przedmiotów potrzebnych do szkolenia kradzieży i obrony przed nią
  • wprowadzenie produkcji uzbrojenia będącego w sklepach (tak jak kiedyś narzędzi i używek)
  • [zrobione] wycofanie produkowanego uzbrojenia ze sklepów (tak jak kiedyś narzędzi i używek)
  • nowe nietypowe profesje jak nimfy, wróżki, czarodziejki z szefową wiedźmą Szeptuną,   oraz inne... pod warunkiem, że będą na to chętne zorganizowane grupy z kodeksem (prawami) i szefem (przywódcą) danej grupy. Drużyny rycerskie >>
  • witaminy (A,B,C i D) lub zmiana nazwy na 4 żywioły (woda, ogień, wiatr i ziemia) wpływające na epidemie
  • przywrócenie wojen w postaci Wyspy Walk (Wyspy Wojen)

Inne

  • [zrobione] głosowanie w sprawie nowego oficjalnego poradnika pomiędzy http://www.crpg.rk.edu.pl/w/p/encyklopedia-albionu/ a http://www.arena-albionu.rif.pl/
  • [wycofane] konkurs na najlepsze zdjęcie w tle z grą Arena Albionu
  • konkurs na najlepsze zdjęcie ze spotkania graczy Areny Albionu
  • konkurs na najlepsze zdjęcie klimatyczne związane z grą Arena Albionu
  • zabawa z legendą przedmiotu. Przez ile różnych osób przewinie się przedmiot w ciągu 20 tur?
  • akceptacja programowa przez moderatorów nowych wątków na forum przed publikacją
  • [zrobione] korekta cen PP od ostatniej jej zmiany (II 2007r.) zgodnie ze wskaźnikiem cen towarów i usług konsumpcyjnych
  • [zrobione] system informowania o planowanych nowościach powiązany z systemem ocen graczy danej propozycji nowości.
  • reforma słabego uzbrojenia z monstrów.
  • [wycofane] dodatkowe logowanie poprzez podawanie e-maila zamiast ID lub nazwy konta.
  • kontynuacja pierwotnego powiązania gier Arena Albionu i Gotyx. Gracz mający powiązane konto z grą Gotyx w momencie zbierania talarów przez poborcę otrzymywałby ilość talarów równą zbiory_poborcax1000ta. Byłaby to wsparcie od dobrego wujka księcia. 
  • [wycofane] system dodawania informacji o planowanych i odbytych spotkaniach graczy przez samych graczy.
  • [zrobione] po usunięciu konta przez gracza pokazywanie przez pewien czas informacji że konto usunięte i z jakiego IP
  • [zrobione] dodanie do systemu ocen nowości flagi informującej czy gracz ocenił daną nowość czy też nie 
  • [zrobione] dodanie do systemu ocen oceny neutralnej o znaku =
  • w gadżetech wprowadzenie systemu, że dla wybranych elementów (np.: gry planszowe) z jednego konta można wymienić PP tylko raz na dany element.
  • wyszukiwarka po słowach na forum gry
  • [zrobione] w zgłoszeniach do moderatorów pokazywanie, który moderator rozpatruje sprawę
  • w zgłoszeniach do moderatorów dodanie mechanizmu dla zgłaszającego mechanizmu umożliwiającego mu publikację innym graczom wybranego jego zgłoszenia (zgłoszeń)
  • [zrobione] likwidacja bonusu w postaci PP dla wyższych poziomów (od arcyksięcia włącznie)
  • [zrobione] podział dziennik na różne sekcje typu: walki, bazar, przekazania przedmiotów, itp...
  • [zrobione] pakiet normalny to 50 zdjęć. Każde następne 10 zdjęć niech kosztuje XX PP na XX czasu
  • na forum obok nicku oraz znaczka wiary będzie wyświetlać się także znaczek płci.
  • dodanie do szafy biżuterii dla męża i żony lub sygnety rodowe albo (jakie propozycje? )
  • robienie kopi swoich aktualnych wiadomości (otrzymanych i wysłanych) do pliku tekstowego w celu zapisu na lokalnym komputerze
  • wprowadzić mechanizm uniemożliwiający zalogowanie się z tego samego komputera na inne konta a nie jak jest teraz, że zalogować się można i mechanizm daje informacje o tym fakcie.
  • zrobienie wersji mobilnej takiej jak była kiedyś (oszczędnej pod względem objętości) umożliwiającej:
    - zalogowanie do konta
    - wiadomości czytanie i pisanie odpowiedzi
    - czytanie forum
    - czytanie dziennika


Demiurg ze swoim Albionixusem


15 komentarzy:

ortopedox123 pisze...

Jest już mikstura podnosząca % do ataku to bardzo duży plus dla wojowników i sishenów . Więcej siły nie za bardzo chyba, że wprowadzony będzie jakiś sensowny poziom od którego można zostać wojownikiem wiary. Większość zmian jest bardzo ciekawa. Osobiście nie podoba mi się pastuch i wprowadzania nowych produktów do produkcji. Przez długi okres (co najmniej pół roku) dałbyś odetchnąć graczom po tych stresach z poprzednimi zmianami. Karłowate urwisko - więcej strat i więcej wielorybów , teraz to jest porażka, trzeba tam 10 godzin siedzieć aby jakoś na tym wyjść. A wiadomo praca , rodzina, szkoła. Co konkretnie oznacza zmiana z PP , czy ceny pójdą w górę? Odnośnie pp to powinien być limit, że każdy maksymalnie w miesiącu może otrzymać 200 pp . Teraz to jest wyciąganie kaski od ludzi,którzy zaślepieni grą kupują wielkie ilości pp za pln aby nabyć item , który nie ma żadnej wartości materialnej. Można zlikwidować tą patologię. Reszta zmian dla mnie ok pod warunkiem, że będziesz podawał dokładną turę wprowadzenia konkretnej zmiany.

Jeśli chodzi o konkursy. Tutaj zależy co miałoby być nagrodą. Jeśli nagrodami byłyby np jakieś itemy czy pp to jestem na nie. Nie każdy jeździ na zloty a pewnie każdy chce mieć równe szanse. Dzięki za pracę włożoną w grę.

Pozdrawiam

Piotr Maliński pisze...

Nie za dużo tego. Obecnie mam "dość" AA - sporo spraw do załatwienia (praca i własne) w połączeniu z niechęcią do grania (bo to przynajmniej kilka godzin zje na starcie) (a wg. planu, którego nie chce mi się robić muszę naexpić składników na dzbany, zrobić dzbany, następnie naexpić i zrobić wina i z winami + kwarc do Yuana podciągnąć zawody bo od jakiegoś czasu tego nie robiłem... ale to kolejny raz i z tydzień klikania po kilka godzin dziennie i to też w określonych godzinach (turach). Tym bardziej czasu nie mam i nie będę miał na godziny klikania za kozami i innymi pierdołami "poniżej" bicia monstrów (to już "było" i jest "nudne") ;)

A i efekt społecznościowy jest słaby w porównaniu do podejścia Zyngi w swoich grach (jak Mafia Wars, czy Farmville), w które dziennie przez serwisy społecznościowe gra ~8 MLN userów. No i zalogować mogę się kiedy chcę danego dnia i dość szybko zrobić co mam do zrobienia ;)

Złowieszczy :P

Drewniany Zbój pisze...

Tutaj pisze Drewniany Zbój.


Uważam pomysł z Kanibalami i z siłą zwiększoną u wojowników za przedni pomysł. Sam chętnie zostanę w tej grze kanibalem. Tak samo każdy z gangu drzazgi.

Popieram zwiększenie znaczenia wojowników wiary, gdyż mają oni rzeczywiście w porównaniu do kupców mało bonusów. Zwiększenie siły spowoduje że nie będziemy już musieli wbijać specjalnie bardzo wysokiego poziomu żeby uradzić wymarzony topór. W przypadku wojownika dobrze jest utrzymać w miarę niski poziom. Inaczej nie można zdobyć ani znaku wiary ani trofeum.

Mam też propozycję aby ze znaków danej wiary można było uszyć sztandary. Wojownicy majanadmiar znaków wiary i się nie sprzedają. Taki sztandar szyty z 40 znaków np prawosławnego byłby amuletem o określonym czasie działania i dodawałby bonus w walce z tą religią.

Wracając do tego co Malkon napisał:
Zmiany rewelacyjne. Wnoszę podanie żeby profesja kanibala powstała jeszcze we wrześniu.

Jedyną rzeczą jaką uważam za niedoskonałą jest sposób użycia sadła ludzkiego. Te jaja Garudy smażone nie są dobrym pomysłem. Jest ich za mało w grze. Uważam że powinno się smażyć zwierzęta kupowane w Dorostar. Np taką krowę lub barana. Dodatkowo: Nie powinno to zwiększać expa, a energię.

uważam że exp w grze jest bardzo łatwo zdobyć. Trudniej jest stracić. Gdy mam za wysoki poziom tępię na lodowcu doświadczenie. Degradacja następuje czasem dopiero po miesiącu. Proponuję przyspieszyć degradacje, a także wprowadzić sposób pozbycia się profesji bez mix amnezji (znam kszatrijów, którzy nie chcą tracić żony, ale chcą stracić tytuł woja wiary żeby móc zostać siudrą). Pozbywają się dworka i na degradację czekają kilka tygodni i nie następuje. Proszę o poprawienie aspektu degradacji, przyspieszenie jej.

jacek pisze...

kanibale wg mnie za bardzo utrudnią grę ;/ zrobią z dzungli i sawanny takie "drugie doro"...
Tego terenu już nie ożywisz tak, jak KK, malkonie. To jak próba ożywienia Dorostar...

Witaminy to wg mnie zły pomysł - i tak sporo czasu trzeba poświęcać, żeby postać się dobrze trzymała (staty, sprzęt, zawody) i jeszcze się bedę witaminami martwił to w ciągu szkolnych dni zdąrze sobie zrobić 1/10 tego co trzeba, a gdzie reszta?

Tak, jak napisał Piotr - zrobienie czegoś w grze wymaga sporo czasu, i cho daje satysfakcję, moga w to grać tylko ludzie posiadający dużo wolnego czasu.

Mimo wszystko zapytałbym graczy,co chcą na sawannie. To oni wiedzą, czego grze potrzeba, co trzeba poprawić. I najlepiej zrobić to za wiele tur, gdy się gracze przestawią na brąz czy inne zmiany, które denerwują, często tylko początkowo (jakoś się człowiek przestawia), a czasem non stop (brak dobrego pokarmu, ceny kóz...)

Osobiście poprawiłbym póki co to, co wymaga poprawy - kwestie statystyk w górach/na lodowcu albo "wchadzalność" u yuana, czy chociazby dodatkowe doświadczenie płynące z produkcji przedmiotów.


Dzięki za wszelki wysiłek i pracę, ale nagorliwość może być zła.

Tigerland

Łukasz pisze...

Podobają mi się w zasadzie wszystkie zmiany. Jeżeli będą wprowadzane w logicznych odstępach czasowych to będzie dobrze. No i dodałbym do listy zrobienie brakujących ikonek :)

Nie popieram jedynie głosowania nad wyborem nowego poradnika. W tej kwestii powinien zostać obecny poradnik lub autor powinien dokonać wyboru. Przerzucanie tej odpowiedzialności na graczy nie jest w moim odczuciu dobrym rozwiązaniem. Wybory odbywają się na zasadzie kto kogo zna czy bardziej lubi, lub kto komu wyśle więcej PMów z prośbą i linkiem do oddania głosu na niego. Tym sposobem można organizować wybory na władcę krainy czy najbardziej lubianego gracza. No chyba, że nad każdą zmianą w grze zaczniemy wszyscy głosować to nie mam zastrzeżeń :)

Wookee

Castelka pisze...

Zdecydowanie na tak: bonus siły dla wojowników, pływanie między Hardronem a Imoto, funkcje nadawane przez władców, nowa religia, nowa lokacja - sawanna, produkcja kociołków.

Na nie: mix sprawności (lapiej niech zawody nie spadają na łeb i szyję), jajecznice itp (kolejny pomysł dla nielicznych graczy).

Zdecydowanie nie: wprowadzenie kosztu wystawienia przedmiotu na bazarach (to już jest przegięcie... i tak jest już narzucony podatek, zmiana uderzy w młodych graczy, poza tym nikt nie będzie wystawiał droższych przedmiotów na takich bazarach jak w KK czy RD, bo jest mała szansa na sprzedaż, więc po co tracić kasę.. zmiana negatywnie wpłynie na grę)

I jeszcze ci ludożercy... trochę niedopracowane, poza tym od kiedy ludożercy kradną? Porwany będzie mógł wyjść za okupem... a za listem już nie? (kto będzie ryzykował odsiadkę przez kilkaset tur, w przypadku niepowodzenia w wykupieniu?) Jeśli tak to bardzo utrudni to życie i przyczyni się do całkowitego wyludnienia RD.

Drewniany Zbój pisze...

W związku z ludożercami rodzi się pytanie:

Skoro będą porywać i kraść to wiadomo, że będą musieli skądś mieć listy żelazne bez tego ani rusz. Skoro nie będzie przywódcy, jakiegoś głodnego Kali to skąd będą brali listy żelazne?

Czy będą jakieś inne zastosowania ich kanibalizmu oprócz pobierania ludzkiego sadła?

(zakładam że w grze będzie nadmiar ludzkiego sadła i nie będzie co z nim zrobić gdyż jaja garudy jest strasznie trudno znaleźć - na 130 piórek mój znajomy nic nie znalazł).

Jakieś inne zastosowania tłuszczu np do natłuszczania ostrza broni żeby wolniej się psuła?, a może opcja odgryzienia graczowi kawałka pośladka, przez co spadną mu statystyki? A może zrywanie skalpów i pozyskiwanie za to listów żelaznych od monstrum Kali, które by było szefem?

Teraz pytanie o porwania:
Czemu kanibale mieli by porywać dla okupu, a nie dla najedzenia się zakładnikami?

Pomysły odnośnie nowej profesji są bardzo dobre, ale pewne aspekty praktyczności tu trzeba doszlifować.

Gil galad pisze...

Większość zmian jest ciekawa i niektóre to bardzo dobre pomysły aczkolwiek chciałbym wymienić te, które akurat nie przypadły mi do gustu... więc podatek na bazarze wydaje mi się iż jest nietrafiony, dodanie pasterza, co do witamin sam nie jestem czy byłoby to na in plus... chociaż jak wspomina jeden z komentujących może to być utrudnienie. Co do reszty podobają mi się i popieram ;)

A skoro się już tu wypowiadam... w związku ostatnią słabą skutecznością używek i faktu, że w miesiąc Godeto niema żadnych bonusów, można go zrobić na wzór Werbixa tylko aby używki skuteczniej "wchodziły", może chociaż niewielki procent, ale myślę, że byłoby to wielce pomocne młodszym graczom :)

Drewniany Zbój pisze...
Ten komentarz został usunięty przez autora.
Drewniany Zbój pisze...

Proponuję dodanie do planowanych zmian reformy mocy alkoholi w grze.

Aktualnie jeden producent alkoholu ma zbyt duzy wpływ na wszystkich graczy. Np wyprodukowanie 1200 nektarów "psuje" tą używkę na bardzo długo - ma moc 3.

Aktualny algorytm zakłada, że pojdynczy ludzie produkują mniej alkocholu niż to jest w rzeczywistości - to błędne podejście.

Aby moc alkoholu nie zależała od pojedynczych graczy, można bawić się we wzory z odchyleniem standardowym, albo po prostu wprowadzić coś takiego:

Cyklicznie zmieniająca się moc używek w każdym miesiącu. Oto przykład rozkładu mocy według tej propozycji:

Argosb:
piwo 8, wóda7, miodek6, sake5, soma5, wino4, poświęcone mleko3
Werbix:
piwo 7, wóda6, miodek5, sake5, soma4, wino3, poświęcone mleko8
Soriuh:
piwo 6, wóda5, miodek5, sake4, soma3, wino8, poświęcone mleko7
Bertin:
piwo 5, wóda5, miodek4, sake3, soma8, wino7, poświęcone mleko6

(i tak dalej...)

Drewniany Zbój pisze...
Ten komentarz został usunięty przez autora.
Drewniany Zbój pisze...

Propozycja sposobu działania antidotum na smród:
Można albo wymyślić antidotum działające jak księżycowy pył, albo działające na nowej zasadzie:

opium i mydło można użyć na kimś bez jego woli.
mydło i opium można użyć też na sobie lub wsadzić je do kieszeni i zaatakować śmierdziela / zarażonego - w pierwszej turze walki przedmiot jednorazowego wszak użytku znika i smród / zaraza znika.

Spinacze na nos / maseczki chirurgiczne działające mechanizmem pyłów, to nie jest zły pomysł. Jest dobry, ale podaję alternatywę. Mydło produkowałoby się z sadła, soli, siarki. sadło byłoby tym najrzadziej spotykanym spośród wymienionych składników, ponieważ sadło pozyskują jedynie kanibale, jedynie przy wygranej walce (z innym graczem lub przestępcą o sztucznej inteligencji), jedynie gdy mają obcęgi kata.

Shogun.w pisze...

Nie moge sie doczekac zmiany z wieksza kondycja dla kaplanow i philo. Kupcy i wojownicy juz dawno dostali swoje bonusy - kiedy dostanie reszta ? :(

Kij Samobij pisze...

Pomysł na antidotum na śmierdziuna jest bardzo dobry. Atakerzy w obecnej sytuacji nie mają co robić, gdyż wszyscy śmierdzą. Bycie atkerem przestaje być ciekawe. Gra zaczyna być jedną wielką produkcją.

Pomysł z Kanibalami jest świetny :)
Nie mogę się doczekać kiedy zostanie wprowadzony. :)

Samobij

Michal pisze...

Na początek nieco uzupełnij listę Malkonie o te sprawy które już załatwiłeś. Ot choćby zaznaczenie już jako wprowadzone info o powrotach towarów z bazarów po 20 turach :)

Teraz odnośnie propozycji:
Antidotum na śmierdziuna. Lepiej na nie. Wielu graczy chce naprawdę mieć święty spokój dlatego polewają się śmierdziunami tak by sumaryczna ilość tur wynosiła kilka tysięcy. Ewentualnie antidotum pozwalało by zmyć z gracza powiedzmy 10-20% śmierdzenia i takie mycie mogło by się odbyć raz na turę jak za dawnych czasów obijanie czy kradzież. Dlatego tak proponuje bo wyspecjalizowane gangi by za szybko wzięły się za uprzykrzanie życia tym których bawi produkcja i handel.

Bardzo mi podoba pomysł z wyspą Wojen. Będzie to dobre miejsce na realizacje turnieji rycerskich.

Czekam z niecierpliwością na przywrócenie doświadczenia za skórzane wyroby i wprowadzenie dla równowagi jakiegoś przedmiotu do produkcji wymaganego jako narzędzie na przykład bardzo tanie i często wyrzucane igły.

Pozdrawiam Lineusz Ozetiusz